مصاحبه فلزات آنلاین با فولاد موحد در مورد SWOT شرکت - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
مصاحبه فلزات آنلاین با فولاد موحد در مورد SWOT شرکت - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    468.000ریال پروفیل مبارکه :     464.000 ریال پروفیل گیلان:    457.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

fouladmovahed

مصاحبه فلزات آنلاین با فولاد موحد در مورد SWOT شرکت

فهرست مطالب

گفت و گو  فلزات آنلاین با فولاد موحد در مورد SWOT شرکت

خانم مهندس فاطمه موحد ، عضو هیئت مدیره شرکت صدرا پروفیل کاوه در گفت وگو با « فلزات آنلاین »:

 “هرچه یک شرکت دارای برند شناخته شده‌تر و محصولات با کیفیت بیشتری در بازار باشد، طبعا خریداران به آن شرکت تمایل نشان خواهند داد و سهم بیشتری در بازار خواهند داشت.”

خانم مهندس فاطمه موحد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: در واحدهای تولید پروفیل امکان تولید هر نوع قوطی پروفیل در انواع سایزها و اندازه، بسته به نوع سفارش مشتری با ورق‌های فولادی که دارای خواص مکانیکی و استانداردهای خاصی هستند، وجود دارد. پروفیل‌‌های باز، بسته به کاربردهای مختلفی که پروفیل‌ها دارند تولید می‌شوند که دارای ضخامت‌های گوناگونی هستند و هرکدام تجهیزات مخصوص خود را دارند.

وی با اشاره به مزیت‌های صنعت فولاد کشور به ویژه حوزه پروفیل، افزود: وجود منابع معدنی مورد نیاز در کشور، توانمندی نیروی انسانی، رقابتی بودن کالاها و مواد اولیه، قیمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، وجود بسته‌های اقتصادی، دسترسی به فناوری‌ های تولید آهن و فولاد ازجمله نقاط قوت این صنف محسوب می‌شوند.

عضو هیئت مدیره شرکت صدرا پروفیل کاوه در خصوص نقاط ضعف صنعت فولاد نیز خاطرنشان کرد: پایین بودن بهره‌وری کامل عوامل تولید، نبود ثبات در سیاست‌گذاری، عدم توجه به مکان‌یابی استقرار واحدها، کمبود منابع مالی، عدم توسعه واحدهای تحقیق و توسعه و بهره‌برداری نامناسب از آن، عدم توجه به توازن ظرفیت‌سازی زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی و عدم توجه به مدیریت کشف مواد معدنی به ویژه سنگ‌آهن ازجمله نقاط ضعف صنعت فولاد است.

بررسی همه جانبه صنایع فولاد و انواع آن ها
ادامه مطلب

 

 

موحد خاطرنشان کرد: توان مالی شرکت به سرمایه اولیه سهامداران و سرمایه اولیه وابسته است و به دلیل اینکه اکثر شرکت‌های تولیدکننده پروفیل متعلق به بخش خصوصی هستند، بسته به همکاری بانک‌ها و وام‌های دریافتی و سرمایه اولیه سهامداران متغییر است.

وی با بیان اینکه کوچک یا بزرگ بودن یک تولیدکننده نمی‌تواند ملاکی برای سهم بازار آن شرکت باشد، عنوان کرد: نمی‌توان گفت شرکت‌های بزرگ سهم بیشتری نسبت به سهم بازار دارند اما هر چه شرکت برند و شناخته شده، با تولید محصولات دارای کیفیت بهتر و تبلیغات گسترده باشد، بیشتر مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت. همچنین اگر یک تولیدکننده بتواند با قیمت تمام شده پایین‌تر وارد بازار شود، قطعا می‌تواند سهم بیشتری از بازار را کسب کند.

عضو هیئت مدیره شرکت صدرا پروفیل کاوه در خصوص عوامل تعیین‌کننده بر قیمت تمام شده محصول در شرکت‌های بزرگ و کوچک و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، مطرح کرد: در مورد شرکت‌های بزرگ چند علت می‌تواند بر قیمت تمام شده تاثیرگذار باشد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سهم خرید مواد اولیه، توزیع نامناسب ورق از یک سو، صادرات مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد که موجب بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار و بروز مشکل شده است. به همین سبب شرکت‌های کوچک‌تر حوزه پروفیل مواد اولیه خود را با بهای گزاف‌تر از دلالان تامین می‌کنند و این امر موجب افزایش بهای تمام شده و گرانی و تورم خواهد شد.

موحد با اشاره به اینکه تکنولوژی صنعت پروفیل‌سازی کشور تقریبا بومی شده است، اذعان کرد: در صنایع فولاد کشور از مرحله نورد، فولادسازی، احیای مستقیم، گندله‌سازی و تغلیظ سنگ‌آهن در زمان خریداری شده از کشورهای صاحب تکنولوژی مورد قبول نسبت به تکنولوژی رایج در دنیا برخوردار بوده ولی به جهت تحریم‌ها در سال‌های اخیر، امکان به‌روزرسانی و برخورداری از آخرین دستاوردها و تکنولوژی دنیا مقدور نبوده است. به همین دلیل به دنبال بومی‌سازی تکنولوژی هستیم که به هر حال با تکنولوژی روز دنیا تفاوت دارد.

پرکاربردترین آهن آلات
ادامه مطلب

 

 

وی در پاسخ به اینکه نحوه قیمت‌گذاری پروفیل فولادی در بازار چگونه است، تصریح کرد: قیمت پروفیل فولادی به صورت مستقیم تابعی از ورق خریداری شده است اما باید توجه داشت که قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد با یکدیگر تفاوت دارد و این موضوع موجب چند نرخی شدن پروفیل فولادی شده است.

تقاضای تماس


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

 

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات