شکل دهی به فولاد و انواع روش های آن - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
شکل دهی به فولاد و انواع روش های آن - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    -ریال پروفیل مبارکه :    448.000ریال پروفیل گیلان :  -ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

انواع شکل دادن به فولاد

فولاد و پروفیل صدرا پروفیل کاوه:

فولاد را به روش های مختلفی که در زیر شرح داده شده اند شکل می دهند.

ریخته گری :

در این روش فولاد مذاب را در قالب های ویژه ای می ریزند تا به شکل دلخواه در آید. چون فولادهنگام گرفتن، کمی منقبض می شود، قالب را از هر جهت 2-1٫5 درصد بزرگ تر می سازند.

ریخته گری

 

آهنگری :

در این روش فولاد را حرارت داده تا به حالت خمیر در آید. سپس آن را زیر فشار پرس می کنند یا با ضربات چکش شکل می دهند. پرچ و گل میخ را با این روش می سازند.

اهنگری فولاد

اهنگری فولاد

نورد :

در این روش فولاد را حرارت می دهند تا به حالت خمیر در آید. سپس آن را از میان غلتک های مخصوص عبور می دهند تا به شکل دلخواه در آید. نورد کردن روشی ارزان قیمت است که اکثر قطعات ساختمانی نظیر تیرها، ریل ها، ورق ها، میلگردها و حتی لوله ها را به این روش می سازند. نورد به دو صورت سرد و گرم انجام می گیرد. نورد سرد برای فولاد هایی با مقطع نازک که حرارت خود را زود از دست می دهند، استفاده می شود. در روش نورد گرم نیز فولاد را 125۰-۹۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند تا خمیری شود.

 

نورد کردن

 

کشیدن :

با کشیدن سرد یا کمی گرم می توان از میله های فولادی کلفت، میله های فولادی نازک و سیم فولادی تهیه کرد. مقاومت کششی و سختی میله یا سیم فولادی سرد کشیده شده از حالت گرم کشیده شده بیشتر است. برای تولید کابل های فولادی، یک دسته میله فولادی را دو هم می پیچند تا به صورت کالف در آیند.

 فولاد تندبر و انواع آن
ادامه مطلب

کشیدن فولاد

شکل دهی سرد :

در این روش ورق های فولادی را توسط دستگاه مخصوص شکل می دهند. این روش از نورد
گرم ارزانتر است و پروفیل های در و پنجره را با این روش می سازند.

در طراحی های سازه ای گاهی حتی بزرگ ترین تیرهای I شکل INP ، (IPE) ،IPBتولیدی نیز توان مقابله با نیروهای وارده را ندارند. از این رو طراحان مجبور می شوند که تیرهای نمره باال را با ورق فولادی بسازند. برای این منظور ورق را به اندازه مورد نظر بریده و با جوش دادن اجزای مختلف، تیرهای مورد نیاز خود را می سازند. در نتیجه ورق از تولیدات مهم کارخانه های نورد می باشد. در ایران ورق با عرض 12۰ و 15۰ سانتی متر ، طول ۶۰۰ سانتی متر و ضخامت های ۴ ،5 ،۶ ،۸ ،1۰ ،12 ،15 ،2۰ ،25 ،۳۰ ،۳5 و ۴۰ میلی متر تولید می شود و به
تیرهایی که با ورق ساخته می شوند تیر ورق، نیمرخ های ورقی و یا ستون ورقی گفته می شود.

اگر سازه ساختمانی به شکل منحنی باشد و برای ساخت آن به تیرهای فولادی خمیده نیاز باشد، می توان در کارگاه های ویژه، تیرهای صاف را خم کرد. برای یک اندازه مشخص از سطح مقطع تیر، آن که سطح مقطعش لبه های ضخیم تر دارد، به شعاع های کوچک تری قابل خم شدن است.

و تمام.

فولاد و پروفیل صدرا پروفیل کاوه:

بیشتر بدانید:

پروفیل چیست ؟

کاربرد پروفیل ؟

پروفیل از چه موادی تشکیل شده است :

ضایعات چیست ؟

فولاد چیست ؟

کاربرد فولاد؟

کاربرد ورق فولادی در خودروسازی
ادامه مطلب

خواص فولاد

امتیازدهی