پرکاربردترین آهن آلات - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
پرکاربردترین آهن آلات - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    468.000ریال پروفیل مبارکه :     464.000 ریال پروفیل گیلان:    457.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

تیرآهن

پرکاربردترین آهن آلات

فهرست مطالب

نقش آهن آلات در زندگی ما

آهن آلات به لحاظ مهم و حیاتی در زندگی فردی و جامعه‌ای ما نقش بی‌نظیری ایفا می‌کنند. از ساختمان‌های بلند و امن تا ابزارهای کاربردی و اساسی، حضور آهن آلات بی‌قید و شرط است. در این متن، علاوه بر تبیین اهمیت تکنولوژی‌های آهنی، نگاهی نیز به اثرگذاری آنها در زندگی ما خواهیم انداخت. با ما همراه باشید تا پرده‌ای بر رازهای فراموشنا‌ماندنی آهن آلات برداریم و با جذابیتی اساسی از این عناصر اساسی زندگی بیشتر آگاه شویم.

 

 پرکاربردترین آهن آلات

 

قراضه

به باقی‌مانده و اضافه‌های فولاد، قراضه یا ضایعات آهنی (scrap) گفته می‌شود. از آن‌جایی که ضایعات آهن خود قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند، به همین دلیل کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند. اگر می‌خواهید بدانید چطور از آهن قراضه استفاده می‌کنند، مطلب «ضایعات چیست و انواع آن» را مطالعه کنید.

میلگرد

 

میلگرد

میلگرد محصولی با سطح مقطع دایره‌ای شکل و توپر است و یکی از معروف‌ترین پروفیل‌ها به حساب می‌آید. این محصول در بخش‌های مختلف ساختمان از جمله فوندانسیون، بتن آرمه و ستون‌ها کاربرد دارد. از نظر شکل ظاهری به دو دسته آجدار و ساده تقسیم شده که نوع ساده سطحی صاف و صیقلی دارد در حالی‌که نوع آجدار دارای برآمدگی‌هایی روی بدنه خود است. قیمت میلگرد به سایز و برند آن بستگی دارد.

 

تیرآهن

تیرآهن دارای سطح مقطعی به دو شکل I و H است که استفاده گسترده و فراوانی در ساختمان‌سازی دارد به صورتی که اسکلت سازه‌های فولادی بدون این محصول وجود نخواهند داشت. وظیفه اصلی تیرآهن تحمل بار وارده بر ساختمان است. انواعی که از این محصول در بازار وجود دارند عبارتند از تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن بال پهن یا هاش و تیرآهن لانه زنبوری!

تفاوت میلگرد و آرماتور
ادامه مطلب

 

پر کاربرد ترین آهن آلات

پرکاربردترین آهن آلات

لوله

از دیگر آهن آلات صنعتی، لوله ها هستند که جزو محصولات فولادی به حساب می روند. در دسته بندی لوله های صنعتی، لوله های مبلی وجود دارد که با ورق فولادی روغنی ساخته می شود و کاربرد آن عمدتا در تولید مبلمان است. که صدرا پروفیل کاوه تبریز تولید کننده لوله های داربستی می باشد. که قیمت انواع لوله داربستی به شرکت سازنده و کیفیت محصول تولیدی بستگی دارد. هر چند عواملی اعم از تغییرات نرخ ارز، قیمت در بازار جهانی و عوامل سیاسی نیز بر قیمت این محصول تاثیر دارد.

داربستشمش

یکی از انواع فلزات است که حاصل از نورد فولاد است که این محصول، خروجی کارخانه های فولادی است. که به وسیله ی این شمش ها، آهن آلات گوناگونی مثل تیرآهن و میلگرد تولید می شود. شمش فولادی عموما برای کارخانه ها و تولیدی های صنعتی است که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار نمی گیرد. ندارد و همچنین قیمت شمش در بورس کالا کشور تعیین می شود و قیمت آن بر حسب عرضه و تقاضای این محصول است.

نبشی ها

مقطعی هستند از جنس فولاد، که به روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شوند و  اغلب به شکل حرف انگلیسی L  می باشد که به دو شکل با ضلع های مساوی و نامساوی تولید می شوند. نبشی ها با ضلع های مساوی اغلب در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد و نبشی با ضلع های نامساوی اغلب کاربردهای صنعتی مانند دکل برق دارد.

نبشی

ناودانی

از کاربرد های ناودانی می توان به استفاده در آسانسورها، پله های اضطراری اسکلت های فلزی، سوله ها و بخش های مختلف سازه های فولادی و… اشاره کرد.

مقایسه تاثیر فولاد ضدزنگ و پلاستیک بر محیط زیست
ادامه مطلب

پر کاربرد ترین آهن آلات

ورق های سیاه

فرآیند تولید ورق سیاه با عملیات نورد گرم بر روی تختال (محصولات نیمه‌ساخته ریخته‌گری) انجام می‌شود. روش تولید به‌وسیله نورد گرم باعث تغییرات بسیار زیادی در خواص فیزیکی ماده اولیه خواهد شد. با توجه به نوع ضخامت، استاندارد ساخت و ضخامت از ورق سیاه در صنایع مختلفی استفاده می شود. ورق سیاه ST33 که با نام ورق سیاه ST37 نیز شناخته می شود. در صنعت و ساختمان کاربرد چشمگیری دارد. ورق ST44 که با نام ورق ST52 شناخته می شود. به دلیل سختی که داردبرای ساخت تانکر و سیلندر گاز از آن استفاده می شود. برای برخی از لوله های نفتی خاص نیز این محصول استفاده می شود. با توجه به نوع استفاده ورق سیاه و ضخامت آن، قیمت ورق سیاه متفاوت است.

پر کاربرد ترین آهن آلات

پروفیل یا قوطی

پروفیل مقطع فلزی توخالی به شکل‌های مختلف که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی دارد؛ به طوری‌که بزرگترین مشتریان این محصول، ساختمان‌سازها هستند. سطح مقطع مربع یا مستطیل دو نوع رایج پروفیل هستند که در بازار با نام قوطی نیز شناخته می‌شوند. قیمت پروفیل در بازار براساس ضخامت و سطح آن مشخص می شود.جهت استعلام قیمت روز و لحضه ای پروفیل به صفحه قیمت پروفیل سایت فولاد موحد

 

پر کاربرد ترین آهن آلات

سخن پایانی

در جاده‌ی پیشرفت و توسعه، آهن آلات همواره به عنوان ابزارهایی قدرتمند و بی‌قیاس شناخته می‌شوند که حضورشان در زندگی ما، ابزاری بی‌بدیل برای ایجاد و ساختن دنیای بهتری است. این آهن آلات پرکاربرد با تنوع فراوان خود، وظایف متعددی را بر عهده دارند؛ از ساختمان‌سازی با کیفیت و پایدار تا ابزارهای حیاتی و اساسی برای صنایع مختلف. با آگاهی از نیازها و اهداف خود، می‌توانیم از پتانسیل بی‌پایان این آهن آلات برای بهبود و ارتقاء زندگی‌های خود بهره‌بری کنیم. بنابراین، همچون حلقه‌های یک زنجیر، آهن آلات پرکاربرد، با تنوع و توانایی‌هایشان، به هم پیوند خوبی ایجاد می‌کنند و به ما یادآوری می‌نمایند که با ابزارهای درست، دستیابی به آرامش و پیشرفت، مسیری پراز شکوه است. ایجاد پیشرفت و خلق زندگی ایده‌آل، به وسیله‌ی استفاده هوشمندانه و صحیح از این آهن آلات پرکاربرد، تنها قدمی کوچک است که بسوی بهبود و رشد بیشتر می‌برد.

تیرآهن دوبل چیست و چه کاربردی دارد؟
ادامه مطلب

 

تقاضای تماس


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات