روش تولید پروفیل فولادی - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
روش تولید پروفیل فولادی - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    460.000ریال پروفیل مبارکه :     450.000 ریال پروفیل گیلان:    440.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

روش تولید پروفیل فولادی

روش تولید پروفیل فولادی

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به تمامی مقاطع تو خالی و فولادی در بازار آهن فروشان پروفیل فولاد می ‌گویند که در صنعت ساختمان ‌سازی و تولید خودرو، به وفور استفاده می ‌شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا با روش تولید پروفیل فولادی آشنا شوید.

پروفیل که از نورد ورق‌ های فولادی تولید شده، به عنوان یک محصول ثانویه‌ فولادی به حساب می‌آید؛ از همین رو، قیمت ورق فولادی، تأثیر مستقیمی بر قیمت آن‌ دارد. علاوه بر این، نوع، سایز و ضخامت مقاطع فولادی نیز در تعیین قیمت آن‌ موثر هستند.

پروفیل‌ از نظر کاربرد و سایز انواع گوناگونی دارد که از جمله‌ پروفیل‌ های رایج و پر کاربرد در بازار فولاد ایران می توان به قوطی های ساختمانی، قوطی های مبلی، قوطی های صنعتی و… اشاره کرد. پروفیل هایی که ضخامت بیش از 3 میلی متر دارند، معمولا در صنایع مختلفی، مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

 

روش تولید پروفیل فولادی

 

 

انواع پروفیل و روش تولید آن ها

پروفیل ساختمانی

پروفیل های ساختمانی انواع محتلفی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

 

نورد گرم

پروفیل نورد گرم قوطی شکل است و از نورد گرم شمش فولاد ساخته می شود.

نورد سرد

پروفیل نورد سرد با شکل دادن ورق های فولادی تولید می شود.

مرکب

این نوع پروفیل از ترکیب نورد گرم و سرد ساخته می شود.

 

پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی در صنایع عظیم مانند خودرو سازی و صنایع دفاعی کاربرد دارد. این صنایع بیشتر از مدل قوطی مربع مستطیلی یا قوطی مربعی استفاده می کنند.

 

روش تولید پروفیل فولادی

 

 

استانداردهای تولید پروفیل

ورق هایی که پروفیل از آن ساخته می شود باید استاندارد ST37.2، JIS3131 و یا G3132 را داشته باشد. این ورق ها همچنین باید از ترکیبات شیمیایی خاصی مثل کربن 0.3 تا 0.1، سیلیس 0.35، گوگرد 0.4 و فسفر 0.04 برخوردار باشد.

البته این استاندارد ها همیشه یکسان نیست و ممکن است بر اساس نیاز مصرف کننده تغییر کند. ورق های فولادی با ترکیبات ذکر شده جهت روند تولید به قسمت های خاص در کارخانه برده می شود.

عمر مفید سازه های بتنی و عوامل موثر بر آن
ادامه مطلب

 

ساخت پروفیل‌ چه کاربردهایی دارد؟

از پروفیل ‌ها تقریبا در همه‌ جا استفاده می ‌شود؛ مثل صنعت، ساختمان‌سازی، راه‌سازی و مواردی از این قبیل. کاربرد پروفیل‌ های مربعی و مستطیلی ‌شکل (قوطی) با مقاطع کوچک، عبارت ‌اند از:

  • نرده‌ های فلزی
  • در و پنجره‌ منازل
  • کناره‌ راه ‌پله ‌ها
  • نرده ‌کشی اطراف دیوارهای کارخانجات و زمین ‌های محصور شده
  • نرده‌ پیاده ‌روها و خیابان ‌ها
  • و صنایع خودروسازی

همچنین، از کاربرد های قوطی‌ های مربعی با مقاطع بزرگ ‌تر که با نام «ستونی» شناخته می ‌شوند و ضخامت 5/1 تا 8 میلیمتری دارند، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت و ساختمان ‌سازی
  • ساخت ستون
  • اسکلت فلزی ساختمان ‌ها
  • پایه‌ میز و صندلی
  • ساخت شاسی تریلرها و نفت‌کش ‌ها (اگر مشخصات فیزیکی مطمئنی داشته باشند)
  • پروفیل زد و اغلب برای پوشش سقف سوله ‌ها به کار گرفته می ‌شوند.

 

همچنین از پروفیل ‌های نبشی برای ساخت چارچوب درهای بزرگ آهنی و قالب‌ های فلزی گوناگون به‌ کار برده ‌شده در ماشین ‌آلات و از پروفیل ‌های ناودانی که با روش نورد سرد نیز تولید می‌شوند، در مواردی مانند درهای کرکره‌ ای مغازه‌ ها نیز استفاده می ‌کنند.

 

روش تولید پروفیل فولادی

 

 

فرآیند تولید پروفیل توخالی به روش نورد گرم و نورد سرد

شکل ‌گیری پروفیل در این فرایند، در دمای 700 تا 900 درجه‌ سانتیگراد اتفاق می‌ افتد و بیشتر به روش مستقیم تولید می شود؛ به این صورت که پروفیل‌ های چهار گوش از یک لوله‌ دوّار عبور کرده و تحت نورد گرم، با اعمال فشار غلتک‌ ها به اشکال گوناگونی در ‌می ‌آیند.

تولید پروفیل تو خالی به این روش، در دمای محیط انجام می ‌شود و صرف نظر از فرآیند جوشکاری و همگن‌ سازی درز جوش، هیچ‌ گونه فرآیند حرارتی دیگر، حین عملیات اعمال نمی‌ شود. لازم به ذکر است که این فرآیند، تحت استاندارد EN 10219 انجام می ‌پذیرد.

تاریخچه فولاد در آلمان
ادامه مطلب

 

روش تولید پروفیل فولادی

 

ساخت پروفیل فولادی از ورق فولاد

روش تولید پروفیل فولادی به این صورت است که ورق های فولادی در دستگاه برش قرار داده می شود و نوار هایی با عرض مشخص را برش می زنند. البته با توجه به شکل و اندازه پروفیل و تولید نهایی در کارخانه توسط دستگاه های نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک برش داده می شود.
یک دستگاه برش ورق فولادی دارای قسمت های مختلف است، مانند: ورق، کلاف گیر، سیستم باز کننده، طوقه های ورق فولادی، قسمت های ذخیره کلاف، صاف کننده ورق، گیوتین و قرقره هدایت کلاف، سیستم کنترل کننده کناره برای تنظیم بهتر، غلتک های تغذیه ورق، غلتک های جدا کننده نوار بریده، دستگاه نگه دارندگی و نوار جمع کن را شامل می شود.

بعد از قرار دادن ورق فولادی (کلاف) بر روی کلاف گیر (که دارای حرکت گردشی است) و کلاف گیر (که در حال چرخیدن است) طوق سر ورق باز می شود و زیر غلتک های صاف کننده قرار می گیرد که باعث تخت و صاف شدن ورق (کلاف) می شود.

در مراحل بعد محصول از گیوتن (اره اتوماتیک یا دستگاه برش) شتاب دهنده و میز تخلیه عبور کرده و پروفیل فولادی یا قوطی آماده می شود.

ابعاد تولید پروفیل فولادی و قوطی با توجه به موارد مصرفی در اندازه و ضخامت متفاوت است. ضخامت پروفیل با توجه به استاندارد ها از 0.5 میلیمتر به بالا شروع می شود. سایز 0.5 در صنایع سبک، سایز 2 تا 3 در صنایع ساختمان سازی و 4 میلیمتر به بالا در صنعت کاربرد دارند.

 

روش تولید پروفیل فولادی

 

روش تولید پروفیل قوطی

روش تهیه قوطی های فلزی یا پروفیل قوطی به ماده اولیه بستگی دارد. این قوطی ها به انواع آهنی، استیل و آلومینیوم تقسیم بندی می شود. پر کاربرد ترین پروفیل قوطی از جنس آهن است که در صنایع مختلف ساختمان سازی، درب و پنجره و … استفاده می شود.

فروش میلگرد در تبریز
ادامه مطلب

در ابتدا رول های ورق فولاد به وسیله دستگاه برش به نوار هایی با عرض مشخص برش زده می شود. بعد به دستگاه فرمینگ وارد شده و با فشار به شکل لوله در آمده و جوش داده می شود. در پایان با عبور از غلتک سایزینگ شکل قوطی را به خود می گیرد.

ورق هایی که برای تهیه پروفیل قوطی استفاده می شود ابتدا به صورت کلاف است. این کلاف ها باید با دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک برش داده و سپس برای تولید نهایی آماده شوند.

 

بیشترین کاربرد پروفیل چیست؟

پروفیل ها کاربردهای زیادی دارند؛ چه در ساختمان سازی و چه در صنایع مختلف! اما بیشترین کاربرد پروفیل ها ، در ساخت در و پنجره های آهنی است.

تولید کنندگان برتر پروفیل

1.پروفیل کیان پرشیا- تهران

2.شرکت جهان پروفیل پارس- تهران

3.شرکت نورد لوله یاران- تهران

4.کارخانه لوله و پروفیل آپادانا- اصفهان

5.شرکت صدرا پروفیل- تهران

6.شرکت لوله و پروفیل صابری- تهران

7.کارخانه تهران شرق- تهران

8.گروه کارخانجات تولیدی صنعتی کچو

9.شرکت پروفیل نیکان- اصفهان

 

سخن پایانی

روش تولید پروفیل یکی از عوامل مؤثر در تعیین کاربرد قوطی پروفیل و قیمت پروفیل است. از آنجایی که از انواع مختلف پروفیل در ساخت اسکلت فلزی، نرده، درب و پنجره استفاده می‌شود و مشخصات پروفیل ها باهم متفاوت‌اند، قیمت آن تأثیر زیادی روی قیمت تمام شده یک ساختمان دارد. به همین دلیل باید پیش از خرید آن با متخصصان این حوزه و کارشناس پروژه خود مشورت کرده و در مورد فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر قیمت آن مثل قیمت تیرآهن و روش ساخت پروفیل اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات