تاریخچه فولاد در آلمان - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
تاریخچه فولاد در آلمان - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    470.000ریال پروفیل مبارکه :     466.000 ریال پروفیل گیلان:    458.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

تاریخچه-فولاد-در-آلمان

تاریخچه فولاد در آلمان

فهرست مطالب

کشور آلمان در حال حاضر یکی از قدرتمندترین کشورهای صنعتی در جهان می باشد. این کشور به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم از نظر صنعتی و اقتصادی بسیار پیشرفت کرد و در صنایع مهمی مانند صنایع غذایی، تولید مواد شیمیاییِ، صنایع مکانیکی، ماشین سازی و… پیشرفت قابل توجهی کرد. فولاد سازی نیز یکی از صنایعی است که کشور آلمان در آن حرف های زیادی برای گفتن دارد.
در اروپا، آلمان به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خام شناخته می شود. به طور کلی بعد از کشورهای چین، ژاپن، هند، روسیه، آمریکا و کره جنوبی در زمره بزرگترین تولیدکنندگان قرار می گیرد.
در این مقاله می خواهیم به تاریخچه فولاد در آلمان بپردازیم و بگوییم چگونه به یکی از غول های تولید فولاد در جهان تبدیل شده است؟ در ادامه با فولاد موحد همراه باشید.

تاریخچه فولاد در آلمان

برای اولین بار در دره روهر آلمان بود که این کشور شروع به تولید فولاد کرد. علت این که روهر به عنوان منطقه ای مناسب برای تولید فولاد انتخاب شد این بود که این منطقه به مواد اولیه ارزان قیمت دسترسی آسان داشت و فرآیند حمل و نقل مواد اولیه به کارخانجات بسیار راحت بود.

در سال ۱۸۵۰ میلادی واحدهای فولادسازی زیادی در این منطقه تاسیس شد. تخمین زده می شود بیش از ۵۰ واحد فولادسازی در این منطقه فعال بودند و این صنعت برای بیش از ۲۵۰۰ نفر اشتغال زایی کرده بود.

تاریخچه فولاد در آلمان و در این سال ها، روند تولید فولاد به سرعت رشد در این کشور پیدا کرد تا جایی که در سال ۱۸۷۱ توانست خود را به بزرگ‌ ترین فولادسازان دنیا نزدیک کند اما هنوز اولین نبود. در آن زمان کشور بریتانیا بزرگترین تولید کننده فولاد در دنیا حساب میشد.

نبشی چیست؟ کاربرد و مشخصات فنی
ادامه مطلب

تاریخچه فولاد در آلمان

پیشرفت فولادسازی آلمان و ورشکستگی سایر فولادسازان

در دهه ۱۸۷۰ میلادی بود که واحدهای فولادسازی در بریتانیا مشکلات زیادی را تجربه کردند و بسیاری از این شرکت ها دچار زیان های اقتصادی بسیار بالایی شدند. همزمان با این اتفاق در کشور آلمان شرکت فولاد سازی « فردریک کراپ ای جی»، که یکی از بزرگ ترین واحدهای فولاد سازی این کشور، با استفاده از سیاست های خاصی توانست قدرت خود را در بازار حفظ کند و  فولاد سازی را با قدرت ادامه بدهد.

از جمله سیاست هایی که این شرکت انجام داد می‌ توان به تعدیل نیرو، کاهش دستمزدها و ایجاد تغییراتی در حسابداری و…  اشاره کرد.

سیاست های شرکت «فردریک کراپ ای جی» به نقطه عطف تولید فولاد در تاریخچه فولاد در آلمان تبدیل شد، تا جایی که در اوایل قرن 20ام میلادی این کشور به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد در جهان تبدیل شد.

در سال ۱۸۸۵ میلادی کشور آلمان توانست یک میلیون تن فولاد را تولید کند که یک رکورد محسوب می شد. این رقم کم کم به شدت افزایش پیدا کرد و کشور آلمان در سال ۱۹۰۵، ۱۰ میلیون تن و در سال ۱۹۱۸، ۱۹ میلیون تن فولاد را توانست به تولید برساند.

آمریکایی شدن صنعت فولاد آلمان

در سال ۱۹۲۶ میلادی بود که شرکت های فولاد سازی آمریکا ادغام شدند. این ادغام نتایج بسیار مثبتی به جای گذاشت و صنایع فولاد سازی در کشور آمریکا را به رشد بسیار بالایی رساند. این ادغام در تاریخچه فولاد درآلمان تاثیر به سزایی داشت.

در همین سال‌ ها، 4 شرکت فولادسازی در آلمان با الگوبرداری از کشور آمریکا با هم ادغام شدند تا جایی که این دوران به دوران «آمریکایی شدن صنعت فولاد آلمان» معروف شد. این ادغام ها باعث شد که سرمایه‌ گذاری‌ های زیادی در تولید انبوه فولادسازی در آلمان انجام شود.

مصاحبه با خانم مهندس فاطمه موحد در هفته‌نامه فلزات آنلاین
ادامه مطلب

همزمان با این ادغام سازی و سرمایه گذاری ها، تکنولوژی جدیدی وارد صنعت فولاد آلمان شد و به جایی رسید که گفته می‌ شد صنعت آلمان یکی از با کیفیت ترین فولادهای جهان را تولید می کند.

 

تاریخچه فولاد در آلمان

افت تولید فولاد آلمان در جنگ جهانی دوم

در جنگ جهانی دوم بود که صنعت فولاد سازی آلمان افت کرد. این کشور در  سال ۱۹۴۷ توانست تنها ۳ میلیون تن فولاد تولید کند. در زمان جنگ جهانی بود که مردم و سرمایه‌ گذاران انگیزه شان را برای کارآفرینی و کار کردن از دست دادند و مردم درگیر مشکلات جنگ جهانی دوم شدند.

زمانی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید این کشور باید ویرانی های اقتصادی و جنگی خود را دوباره بازسازی می کرد. در این میان کارخانه های فولاد سازی آلمان غربی دوباره بازسازی شدند. روحیه جنگنده آلمانی ها، باعث شد که پس از مدرنیزه کارخانجات فولاد سازی در سال ۱۹۶۰ بتوانند سی و چهار میلیون تن فولاد را تولید کند و در سال ۱۹۷۰ بتواند این رقم را به ۴۶ میلیون تن در سال برساند.

فولاد آلمان در قرن 21

در حال حاضر آلمان یکی از غول های تولید فولاد در کل جهان است، به طوری که شرکت تیسن کروپ یکی از تولید کننده های فولاد این کشور، در سال ۲۰۱۹ توانست 35 امین تولید کننده فولاد در جهان و 2 امین تولید کننده فولاد در اروپا باشد.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ توانست بیش از ۷ میلیارد یورو سفارش فولاد ثبت کند که رقم سرسام آوری است. این شرکت دارای بیش از ۱۰۴ هزار کارمند می باشد و برای کشور آلمان اشتغال زایی فراوانی کرده است.

انواع ورق ها در صنعت
ادامه مطلب

در قرن حاضر، کشور آلمان تکنولوژی های زیادی را در صنعت فولاد به کار برد که نتیجه آن تولید فولاد با وزن بسیار پایین است. از فولادهای با وزن پایین می توان برای ساخت بدنه خودرو استفاده کرد.

 

تاریخچه فولاد در آلمان

این فولادهای کم وزن باعث صرفه جویی در مصرف سوخت خودروها می‌ شوند و انتشار گازهای مضر را نیز به شدت کاهش پیدا می دهند. طبق گزارش‌ های منتشر شده، کشور آلمان هر ساله به طور متوسط  ۴۵ میلیون تن فولاد را تولید می‌ کند.

این فولاد در صنایع مختلف مانند تولید ماشین آلات، ساختمان سازی و خودروسازی به کار می رود. به جرات می توان گفت که  فولاد نقش مهمی در چرخه اقتصاد آلمان دارد . فولاد در کشور آلمان به قدری مهم است که ۳۵ درصد از کل ارزش صنعت این کشور به تولید فولاد وابسته است. این رقم نشان می‌دهد که فولاد با کشور آلمان گره خورده است.

 

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات