بررسی تفاوت های ناودانی سبک و سنگین - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
بررسی تفاوت های ناودانی سبک و سنگین - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    468.000ریال پروفیل مبارکه :     464.000 ریال پروفیل گیلان:    457.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

تفاوت ناودانی سبک و سنگین

بررسی تفاوت های ناودانی سبک و سنگین

فهرست مطالب

پیشتر مختصری در مورد ناودانی ها صحبت کرده ایم. همان طور که گفته شد ناودانی ها جزو پروفیل های باز بوده و متشکل از یک جان و دو بال عمود بر جان بوده و شکل ظاهری آن شبیه به U یا C انگلیسی می باشد.

استانداردهای ناودانی

ناودانی ها با استانداردهای متفاوتی ساخته می شوند. از جمله استاندارد مقاوم در برابر خوردگی DIN EN ISO 12944-3 و استاندارد فرانسه NF A 45-255 و UNP و UPE استاندارد اروپائی DIN-1026 در ساخت این پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد. ناودانی ها عمدتا بر اساس همین 3 استاندارد در جهان ساخته می شوند. پروفیل های تولید شده تحت استاندارد اروپایی دارای دو نوع مختلف UPE و UAP می باشند. به طور کلی ناودانی ها از لحاظ کاربرد به دو صورت U و C تعریف شده اند. در داخل کشور نیز برای ناودانی ذو استاندارد UPN و UPE در نظر گرفته شده است. تفاوت این دو استاندارد در بال های به کار رفته در هر یک از این دو مورد می باشد. استاندارد UPE  دارای بال های موازی است و برای ناودانی C اختصاص پیدا کرده و استاندارد UPN یا UNP دارای بال‌های مخروطی شکل است که به ناودانی اروپایی معروف است و برای ناودانی U مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین نیاز است که در هنگام خرید ناودانی بدانید که به چه نوع ناودانی نیاز دارید.

ناودانی ها را بر اساس جنس، روش تولید، کاربرد و محل استفاده، شکل ظاهری و یا وزن آن‌ها می توان تقسیم‌بندی کرد. واضح است که قیمت ناودانی به نوع، جنس و وزن آن وابسته است. کاربرد ناودانی نیز بر اساس نوع آن متفاوت است. در ادامه می خواهیم به معرفی تقسیم بندی ناودانی بر اساس وزن آن بپردازیم.

نبشی چیست؟ کاربرد و مشخصات فنی
ادامه مطلب

یکی از مهمترین تقسیم‌بندی‌های ناودانی از نظر وزن انجام می‌شود که شامل دو دسته پروفیل سبک و سنگین است. خریداران قبل از اقدام به خرید ناودانی باید با آن آشنایی کامل داشته و تفاوت بین ناودانی سبک و سنگین را بدانند تا بتوانند انتخاب دقیق و درستی داشته باشند. اینکه ناودانی سبک و ناودانی سنگین دقیقا چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ کاربرد هر کدام چیست؟ چگونه قیمت گذاری می شوند و نکات مثبت و منفی هر کدام چست؟ از جمله سوال هایی است که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد.

تفاوت ناودانی سبک و سنگین

ناودانی سنگین

این ناودانی از لحاظ وزن و ابعاد تعریف شده کاملا با جدول اشتال برابر و یا بیشتر است. یعنی محصول بر اساس وزن و ابعادی که در جدول محاسباتی درج شده، تولید می شود. این ناودانی به دلیل برخورداری از ضخامت و وزن سنگین اغلب در پروژه های سنگین و صنعتی کاربرد دارد. ناودانی سنگین در برخی از کارخانه های داخلی ایران و در برخی از بخش های اروپایی توسط تولیدکنندگان اروپایی و طبق استاندارد UNP تولید می گردد. کاربرد ناودانی سنگین در ساخت تیر،خرپا، بادبند و ستون مورد استفاده قرار می گیرد.

ناودانی سبک

منظور از ناودانی سبک این است که وزنی پایین تر از وزن جدول استاندارد اشتال دارند. ابعاد و وزن این نوع از محصول برابر با اندازه های درج شده در جداول مهندسی محاسباتی نیست و اصولا پایین تر از مقدار استاندارد می باشد به همین دلیل به آن سبک گفته می شود. استاندارد به کار رفته در ساخت این ناودانی، استاندارد روسی GOST 8240 می باشد. کاربرد ناودانی سبک در ساختن چارچوب، پایه ماشین آلات، اسکلت ماشین آلات سنگین، ترمیم بناهای معماری و همچنین ساختمان‌سازی است. ایران و روسیه از جمله کشورهای سازنده این نوع ناودانی می باشند.

مقایسه و عوامل موثر بر تفاوت کیفیت میلگردها
ادامه مطلب

قیمت هر دو ناودانی سبک و سنگین بر اساس ملاک های خاص مثل وزن، سایز و… تعیین می گردد.

اگر بخواهیم تفاوت های کلی این دو نوع ناودانی را بیان کنیم، می توانیم بگوییم:

  • در الگوی اشتال متفاوت هستند.
  • وزن متفاوتی دارند.
  • ابعاد متفاوتی دارند.
  • کاربرد آنها متفاوت است.
  • به علت تفاوت در وزن، ابعاد و فرآیند تولید قیمت متفاوتی دارند.
  • استاندارهای ساخت انها نیز متفاوت می باشد.

 

تقاضای تماس


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات