آشنایی با تاریخچه‌ لوله و پروفیل‌ - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
آشنایی با تاریخچه‌ لوله و پروفیل‌ - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    تماس تلفنی پروفیل مبارکه :    تماس تلفنی پروفیل گیلان: تماس تلفنی

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

fouladmovahed

آشنایی با تاریخچه‌ لوله و پروفیل‌

فهرست مطالب

این مقاطع توخالی به علت خواص فوق العاده ای که دارند ، از زمان های قدیم در صنایع مختلف قابل استفاده هستند. تاریخچه ساخت پروفیل به سال‌های‌ بعد از جنگ‌ جهانی‌ دوم باز می گردد. در این بازه با توجه به احساس نیاز به مقاطع توخالی در صنعت ساختمان و نیز پیشرفت چشمگیر صنعت جوشکاری ، پروفیل ها پا به عرصه صنعت فولادی گذاشتند. صنعت‌ پروفیل ‌توخالی ابتدا در کشور آلمان‌ پدیدار گشته‌، پا می‌گیرد و به سرعت جای خود را در صنعت به دست آورد و سپس‌ به‌ دیگر کشورهای‌ اروپایی‌ منتقل‌ می‌شود. البته نباید این نکته را فراموش کرد که تاریخ‌ شکل‌گیری‌ و تکامل‌ صنعت‌ لوله‌سازی‌ بیش‌ از یک‌ قرن‌ به طول‌ انجامید، در حالیکه شکل‌گیری‌ صنعت‌ پروفیل ‌توخالی تنها از سال‌های‌ بعد از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ آغاز می‌شود.

 

تاریخچه صنعت لوله و پروفیل‌ در ایران

صنعت‌ پروفیل‌ در جهان‌ بیش‌ از یک‌ قرن‌ پس‌ از صنعت‌ لوله‌ پدیدار گشت‌. ولی در ایران‌ این‌ صنعت‌ پروفیل‌ بود که‌ ابتدا شروع‌ به‌ فعالیت‌ نمود. در ایران بعد از جنگ جهانی دوم جمعیت کشور به تدریج رو به فزونی نهاد، از طرفی با بهبود نسبی شرایط اقتصادی، نیاز به‌ ساختن‌ خانه‌های‌ جدید مطابق با استاندارد های جهانی بیشتر احساس‌ می‌شد. این عوامل و نیز کافی نبودن منابع باعث شدند که به تدریج چوب جای خود را به آهن و آلومینیوم بدهد. بدین منظور واردات انواع‌ پروفیل‌ برای‌ ساختن‌ در و پنجره‌ آغاز شد و چون نیاز به پروفیل روز به روز افزایش می یافت ساخت پروفیل در کشور مطرح شد.

محاسبات در مورد قوطی
ادامه مطلب

امروزه تولیدکنندگان لوله و پروفیل در کشور ما به بیش از 100 کارخانه رسیده است. شرکت صدرا پروفیل کاوه تولیدکننده انواع  پروفیل های فولادی، لوله و قوطی با بالاترین کیفیت و در سایزها و ضخامت های مختلف می باشد.

پرکاربردترین آهن آلات

پرکاربردترین آهن آلات

کاربرد پروفیل

پروفیل ها در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان سازی و ماشین سازی استفاده می شوند. اما بیشترین کاربرد این محصول در ساخت در و پنجره های آهنی است. پروفیل های با مقاطع کوچک در ساخت نرده های فلزی برای در و پنجره منازل، کناره راه پله ها و همچنین نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات و زمین های محصور شده و نرده پیاده روها و خیابان ها استفاده می شوند. اما پروفیل های با مقاطع بزرگتر در ساختن ستون و اسکلت فلزی ساختمان ها، ساخت شاسی ماشین آلات سنگین و دستگاه های صنعتی کوچک و بزرگ به کار روند. به طور کلی پروفیل ها به دو صورت صنعتی و ساختمانی وجود دارند.

پروفیل ساختمانی

این پروفیل ها را می توان از لحاظ شکل ظاهری و فرآیند ساخت طبقه بندی کرد. از لحاظ نحوه ساخت به سه دسته پروفیل نورد سرد، نورد گرم و مرکب تقسیم می گردند.

نورد گرم

این پروفیل ها از نورد گرم شمش فولادی ساخته می شوند. شکل نهایی این پروفیل ها شبیه قوطی است.

نورد سرد

با خم کردن و شکل دادن به ورق های فولادی پروفیل های نورد سرد ساخته می شوند و معمولا در قسمت های سبک ساختمان مثل سقف کاذب، چارچوب در و پنجره و ناودانی ها استفاده می گردد.

کاربرد ورق روغنی در صنعت
ادامه مطلب
پروفیل مرکب

ترکیبی از پروفیل نورد سرد و نورد گرم می باشد.

پروفیل ها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته باز و بسته تقسیم بندی می گردند. پروفیل های بسته همان طور که از نامشان بر می آید، به علت بسته بودن شکل ظاهریشان به پروفیل های بسته معروف می باشند. مانند لوله و قوطی .

پروفیل های باز به خاطر شکل ظاهریشان به این نام معروف اند. تیرآهن، تسمه، میلگرد، چهارپهلو، ناودانی، نبشی در گروه پروفیل های باز قرار می گیرند.

پروفیل صنعتی

پروفیل های صنعتی در صنایعی نظیر خودرو سازی و نظامی و … استفاده می شوند، و نسبت به پروفیل های ساختمانی دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند و در ضخامت های بیشتری ساخته می شوند. پروفیل های صنعتی  یا Industrial Profile خود به دو بخش سبک و سنگین تقسیم می شوند.

 

تقاضای تماس


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

 

 

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات