همه چیز در مورد پروفیل مبلی - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
همه چیز در مورد پروفیل مبلی - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    468.000ریال پروفیل مبارکه :     464.000 ریال پروفیل گیلان:    457.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

همه چیز در مورد پروفیل مبلی

فهرست مطالب

پروفیل مبلی چیست؟

پروفیل محصولی است که به وسیله ی قالب در حالت سرد یا شکل دهی در حالت گرم یا جوشکاری به صورتی که از سطح مقطع تا طول محصول یکسان و هم اندازه باشد تولید می گردد. همین سطح مقطع که ممکن است مربع، مستطیل، دایره، سه گوش و غیره باشد باعث ایجاد تنوع در محصولات پروفیلی فولادی شده است. این اشکال هندسی مقطع ممکن است در حالت باز (پروفیل Z) یا در حالت بسته (پروفیل مبلی و یا قوطی و پروفیل ساختمانی) باشد. ضخامت پروفیل ها به ضخامت ورق خام آهنی مورد استفاده بستگی دارد. یکی از این مدل ها پروفیل مبلی است. این پروفیل ها دارای کاربردهای مختلفی  از جمله صنعت مبل سازی، صنایع هوایی و … دارد به همین دلیل در مقایسه با نمونه های معمولی طرفداران بیشتری دارد. برای تولید پروفیل ها چند روش وجود دارد، برخی از طریق شکل دهی سرد تولید می گردند مانند پروفیل های ستون صنعتی و برخی بر اساس نورد گرم همانند میلگرد، تیر آهن و دسته ی سوم مانند تیر ورق از روش جوشکاری تولید می گردد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با پروفیل مبلی، تفاوت آن با پروفیل معمولی، خط تولید، ویژگی ها و کاربردهای آن آشنا شوید.

پروفیل

تفاوت پروفیل مبلی با پروفیل معمولی

پروفیل ها را می توان به دو دسته پروفیل مبلی و معمولی دسته بندی کرد. در میان محصولاتی که از فولاد تهیه می شود، پروفیل مبلی آوازه ی بیشتری پیدا کرده است. پروفیل های فولادی با توجه به کاربردشان نیازمند خواص فیزیکی و مکانیکی متفاوتی هستند تا بتوانند محصول مد نظر را به تولید برسانند. از جمله ی این خواص فرم پذیری است که پروفیل های مبلی میزان مناسبی از فرم پذیری را دارا است. از نظر وزن و ضخامت، چون هر دو پایین است به این نوع پروفیل، پروفیل سبک نیز اطلاق می شود. قیمت این محصول رابطه ی مستقیمی با قیمت ورق روغنی دارد به این صورت که روند تصاعدی یا نزولی قیمت ورق روغنی باعث بالا و پایین رفتن قیمت پروفیل های مبلی نیز می گردد.

کارخانه تولید پروفیل و قوطی آهنی در تبریز
ادامه مطلب

 قیمت این پروفیل ها نسبت به پروفیل های معمولی در بازار نسبتا بالاتر است اما چون سبک وزن هستند خرید شاخه ای آن به قیمت مناسب انجام می شود. از جمله موارد دیگری که بر نرخ تمام شده ی این پروفیل موثر است می توان به قیمت واحد وزنی، نوسانات نرخ ارز از جمله دلار،هزینه های گمرکی در صورت واردات، خدماتی مثل سوراخ کاری، جوشکاری و آبکاری و غیره اشاره کرد. علاوه بر موارد فوق محلول آب و صابونی که برای خنک شدن جوش قوطی ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز بر قیمت تاثیرگذار است. دامنه ی کاربرد این پروفیل نامحدود است و امروزه در صنعت مبل سازی، درب و پنجره سازی، تزیینات منزل مانند نرده مورد استفاده است. از همین حیث نام این محصول را پروفیل مبلی نهادند.

ویژگی های پروفیل مبلی

پروفیل مبلی از ورق سرد با ضخامت  ۰/۷ الی ۱/۵ میلیمتر تولید میشود و میتواند اشکال هندسی چهارگوش، سه گوش، دایره ای یا ترکیب این اشکال را داشته باشد که معمول ترین آن پروفیل هایی با سطح مقطع مربع و مستطیل است. برای کار با محصولات فولادی خاصیت شکل پذیری از درجه ی اهمیت خاصی برخوردار است که به گرید فولاد به کار رفته وابسته است. به طور مثال این پروفایل از نظر خواص فرم دهی به آسانی قابل خم کاری است. گرید فولاد روغنی St12 و St14 است که این گرید مربوط به ورق های کششی و کشش عمیق است که به راحتی قابل شکل گیری است.

این سهولت در شکل گیری در مرحله اول یعنی شکل دهی ورق و تولید پروفیل مبلی و در مرحله دوم یعنی شکل دهی پروفیل برای تولید محصول نهایی حائز اهمیت است. به همین دلیل توسط صنعتگران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد‌.

یکی دیگر از خصوصیات خوبی که این پروفیل سبک دارد ظاهر براق و سطح یکپارچه ی آن است که این عوامل نقش مهمی در کیفیت محصول نهایی تولید شده ایفا می کند و صنعتگران به وفور از آن برای ساخت محصولات با کیفیت فولادی استفاده می کنند. بطور مثال در یک خانه ی دوبلکس که راه پله ای نمایان داشته که در چهره ی محیط نقش مهمی دارد نمی توان از هر جنس و مدل فولادی استفاده کرد و انتخاب نوع یک دست و براق یک انتخاب هوشمندانه و ظریفی است.

کاربرد فولاد در صنایع مختلف
ادامه مطلب

پروفیل مبلی

روش تولید پروفیل مبلی

خط تولید این پروفایل به شرح زیر است:

۱- برش زدن کلاف ورق روغنی به شکل اتوماتیک به اندازه های دلخواه

۲- رول کردن ورق های نواری برش زده شده

۳- عبور دادن نوارها از بین دو غلطک سنگین برای گرفتن موج و صاف و صیقلی شدن آن ها

۴- قرار دادن در مسیر قالب هایی عموما مربع یا مستطیل برای رسیدن به شکل مورد نظر

۵- جوش دادن درز ایجاد شده در پروفیل ها با فرکانس بالا

۶- خنک کردن قسمت های جوش داده شده با سرعت متوسط برای جلوگیری از بیش از حد ترد و نرم شدن

۷- برش شش متری پروفیل ها

۸- بسته بندی و ارسال به انبار

کاربرد پروفیل مبلی

۱-  تولید مبلمان اداری و خانگی

۲- تولید فرفوژه برای ساخت مواد مختلف از جمله سرویس های تخت و اتاق خواب

۳-  ساخت تجهیزات صنایع هوایی

۴- استفاده در صنعت اتومبیل سازی

۵- استفاده در صنعت تولید دوچرخه

۶- ساخت تابلو در فعالیت های تبلیغاتی

انواع و اقسام پروفیل مبلی

پروفیل مبلی انواع مختلفی دارد که با توجه به مشخصاتی که در زیر به آنها اشاره کرده ایم می توانیم آنها را دسته بندی کنیم.

۱- مشخصات ظاهری: داشتن ظاهر براق و یکدست و دقت ابعادی بالا و درز جوش با کیفیت از جمله مشخصات ظاهری پروفیل های سبک یا مبلی است.

۲- مشخصات شیمیایی: پروفیل های مبلی از نظر مشخصات شیمیایی مشابه ورق های روغنی هستند که سبب کیفیت آبکاری و رنگ شوندگی آن می گردد.

۳- مشخصات فیزیکی: از نظر وزن که مهمترین شاخصه ی فیزیکی محسوب می شود پروفیل های مبلی بسیار سبک هستند که این ویژگی به دلیل ضخامت پایین این محصول است. از این حیث به آن پروفیل سبک نیز می گویند.

انواع استانداردهای ناودانی و کاربردهای آن در صنایع مختلف
ادامه مطلب

همانند بیشتر پروفیل ها، از پروفیل مبلی شاخه ی 6 متری تولید می گردد. وزن شاخه شش متری پروفیل مبلی بستگی به ابعاد و همچنین ضخامت ورق سرد به کار رفته در آن دارد.

پروفیل مبلی یا سبک دارای ۱۳ نوع ضخامت است که عموما از ۰/۶ تا ۱/۵ میلیمتر است و نوع ۰/۶ آن به دلیل سرعت پایین فرآیند تولید و ایجاد ضایعات قیمتی بیشتر دارد با این حال باز هم استفاده از پروفایلهای مبلی نسبت به پروفایلهای معمولی صرفه ی بیشتری دارد چرا که در پروفیل های معمولی برای هر مقطع دو یا سه ضخامت بیشتر ندارد در حالی که در پروفایل سبک حدود ده ضخامت مختلف موجود است که به تولید کننده یا طراح این قدرت را می دهد که با توجه به هدف مد نظرش انتخاب کند.

راهنمای خرید پروفیل مبلی

جهت خرید با تماس به کارشناسان فروش شرکت صدرا پروفیل کاوه و اعلام مشخصات و قیمت روز پروفیل مبلی مورد نیاز، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول در قالب پيش فاكتور برای شما ارسال خواهد شد. پس از تایید پرداخت ؛ و بعد از تاييد قيمت كرايه از سوي مشتري، طبق زمان‌بندی اعلام شده، محصول خریداری شده برای مشتری ارسال می شود.

تقاضای تماس


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات