کاربرد میلگرد 10 ساده و انواع آن - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
کاربرد میلگرد 10 ساده و انواع آن - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    395.000ریال پروفیل مبارکه :     390.000 ریال پروفیل گیلان:    – ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

میلگرد 10 (4)

کاربرد میلگرد 10 ساده و انواع آن

فهرست مطالب

مواد تشکیل دهنده میلگرد 10 ساده

مواد تشکیل دهنده میلگرد 10 ساده از فولاد بوده که به آن مش سیم فولادی نیز می گویند. کاربرد اصلی آن برای بتن هاست به این صورت که مانند یک دستگاه کششی برای تقویت بیشتر و همچنین نگه داشتن بتن ها عمل می کند. شکل ظاهری میلگرد 10 ساده بتنی است و روی آن هیچ گونه آجی وجود ندارد.

میلگرد 10 ساده معمولا به خاطر قطر نسبتا کمی که داشته، قابلیت انعطاف پذیری مناسبی داشته، از این رو می توان در مواردی که نیاز به خم کردن بوده نیز از این نوع میلگرد ها بیشترین میزان استفاده را داشت. از آنجایی که بتن ها و فولاد به کار رفته در میلگردهای ساده ضریب مقاومتی حرارت آن ها بالا است، می تواند یکی دیگر از علت های کاربرد میلگرد 10 ساده در ساختمان ها باشد تا میزان حرارت و تغییرهای دمایی را به کمترین حالت خود برساند.

 

کاربرد میلگرد 10

تاریخچه استفاده میلگردهای ساده به عنوان یکی از مصالح ساختمانی، به ابتدای قرن 20 میلادی بر می گردد. به عنوان نمونه هایی که در آن از انواع میلگرد ساده به کار رفته می توان به پایه های ساخته شده برج عقرب اشاره کرد و به دلیل کیفیت بسیار عالی میلگردها تا کنون هیچ خوردگی و تخریب در این پایه ها مشاهده نشده است.

 

خرید: جهت سفارش و خرید میلگرد در ابعاد مختلف کلیک کنید.

 

در یک طبقه بندی کلی میلگرد ساده را در دو دسته قرار می دهند:

1. میلگرد ساده مدل شاخه ای،

2. میلگرد ساده مدل کلافی که هر کدام از اینها کاربردهای خاص خود را دارد.

تاریخچه فولاد در آلمان
ادامه مطلب

نمونه ای از اندازه های تولید شده از این دو مدل به صورت 5.5 تا 12میلی متر در بازار فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی موجود می باشد. اهمیت کاربرد میلگرد 10 ساده و همچنین نمونه مختلفی که امروزه در بازار مصالح ساختمانی موجود است، دلیلی شد تا برای ساخت یک سازه با مقاومت بالا کاربرد و نمونه هایی از میلگرد 10 ساده را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیش تر با این محصول تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

معایب میلگرد 10 ساده

چون بخش اعظم مواد تشکیل دهنده میلگرد 10 ساده از فولادهای خالص نا تمام است، این امر می تواند موجبات آسیب و تخریب بیش تر بتن ها و همچنین زنگ زدگی میلگردها را با خود به همراه داشته باشد. برای این که پدیده زنگ زدگی رخ ندهد باید pH سطح پوششی بتن بیش تر از 12 باشد. حال اگر میزان سطح پوششی بتن از حد معمول بالاتر رود بتن های تولید شده با عرض های زیاد داریم که این شرایط می تواند تهدیدی برای محافظ های محلی باشد.

 

کاربرد میلگرد 10

از طرفی زنگ موجود در فولاد ها باعث شده تا فشار بسیاری از داخل بتن به اطراف آن وارد شده و در نهایت موجب ترک خوردگی، بیرون زدن و حتی شکستن ساختار آن ها بشود. از دیگر مشکلات و معایب میلگرد ها مربوط به سر آن ها می باشد که با پوشاندن انتهای میلگرد با ورق های محافظ پلاستیکی تا حدی می توان از آسیب ها و خراشیدن های جزیی جلوگیری کند اما این پوشش تضمین کننده در برابر خطرات جدی تر نیست.

مقاطع نبشی و سپری فولادی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
ادامه مطلب

نمونه های مختلف میلگرد ساده

میلگردهای ساده با قطر های مختلفی به بازار عرضه می شوند، که هر کدام کاربردهای بسیار مختلفی دارند. کاربرد اصلی میلگرد 10 ساده در صنایع ساخت رابیتس ها می باشد. بیش ترین نمونه ای که در ساخت رابیتس ها به کار گرفته می شود مدل میلگرد 10 ساده سبک است. همانطور که در پاراگراف قبل گفتیم استفاده از میلگردها با مشکلاتی همراه است. برای رفع آن میلگردهای ساده را با اپوکسی پوشانده تا در صنعت حمل و نقل و بارگیری، مرحله نصب کردن میلگرد و همچنین در زمان بتن ریزی در حین کارها در برابر خوردگی ها از خود مقاومت بیش تری نشان دهند.

استاندارد میلگرد در ایران

هر کشوری برای ساخت میلگردهای ساده استاندارد های خاص خود را دارد که بر اساس خاصیت های مکانیکی فولاد به کار رفته در آن می باشد. در کشور ما این وسیله پر کاربرد صنعتی در کارخانه ها ذوب آهن با توجه به استاندارد های کشور روسیه طراحی، تولید و در نهایت به بازار مصالح ساختمانی عرضه خواهد شد. کشور روسیه میلگردهای ساده را در سه گروه قرار می دهد. گروه اول میلگرد های ساده را فولاد A1 است که سطح آن صاف است. برای این نوع میلگرد ها مقاومت کششی را 3800 سانتیمتر مربع و مقاومت تسلیمی را 2300 سانتیمتر مربع در نظر گرفته اند.

 

کاربرد میلگرد 10

گروه دوم میلگرد های ساده مطابق استاندار روسیه فولاد A2 بوده که سطح آن آج دار بوده و مقاومت تسلیمی 3 هزار سانتی متری و دارای مقاومت کشش 5 هزار سانتی متری می باشد. و اما گروه سوم میگرد ها را فولاد A3 می نامند که همانند نمونه A2 سطح پوششی آن ها آج دار است و تنها تفاوتشان مربوط به اندازه مقاومت هاست. میلگرد فولادی A3 دارای مقاومت کشش 6 هزار سانتی متری و مقاومت تسلیمی 4 هزار سانتیمتری می باشد.

ناودانی سنگین + شرح کامل از جزئیات تا فرآیند تولید
ادامه مطلب

 

خرید: جهت سفارش و خرید میلگرد در ابعاد مختلف کلیک کنید.

 

اصطلاح مقاومت های کششی و مقاومت های تسلیمی در ساخت میلگردهای ساده به چه معناست؟

مقاومت های کششی یا استحکام کششی: حداکثر مقدار نیروی کشش که اجسام قبل از شکسته شدن می توانند تحمل کنند. این ویژگی موجب شده تا میلگردهای تولید شده در برابر عملیات آلیاژ کاری، سرد کاری و حرارتی مقاومت بیش تری را از خود نشان دهند.

مقاومت های تسلیمی: بیش ترین مقدار نیرویی که می توان به میلگردها وارد کرد تا حدی ظاهر میلگرد با تغییرات دائمی همراه نباشد. به بیان دیگر اگر از یک میزان تعیین نیروی وارده به میلگرد زیادتر شود شکل ظاهری میلگرد عوض خواهد شد. در اصطلاح به برگشت پذیری میلگرد الاستیک و به نوع برگشت ناپذیر آن خاصیت پلاستیکی می گویند. به غیر از خواص مکانیکی ذکر شده در بالا میلگردها دارای خواص دیگری چون راستا (افزایش دادن استحکام کششی بتن ها)، خاموت (مانعی برای بیرون آمدن آرماتور به کار رفته)، سنجاق، خرک، رکابی و ادکا می باشد.


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات