معرفی تیرآهن لانه زنبوری - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
معرفی تیرآهن لانه زنبوری - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    468.000ریال پروفیل مبارکه :     464.000 ریال پروفیل گیلان:    457.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

تیر آهن لاله زنبوری

معرفی تیرآهن لانه زنبوری

فهرست مطالب

با صنعتی شدن جوامع و افزایش میزان ساخت و ساز و نیز تولیدات صنعتی از جمله وسایل حمل و نقل، تولید تجهیزات پزشکی، تولید خطوط راه آهن و … میزان مصرف فولاد روز به روز در حال افزایش است. تیر آهن نیز از جمله مقاطع پرکاربرد در پروژه های عمرانی و ساختمانی می باشد که کاربرد گسترده ای داشته و به لحاظ استاندارد و شکل ظاهری به صورت متنوع در صنعت تولید می شود و در دسترس مشتری قرار می گیرد. یکی از انواع آن ها تیرآهن لانه زنبوری می باشد.

شاید برای شما هم سوال باشد که دلیل نام گذاری تیر آهن لانه زنبوری چه می تواند باشد؟ به سبب شکل ظاهری آنها که در طول خود دارای سوراخ های شش ضلعی در جان خود می باشند که تداعی کننده شکل لانه زنبور می باشد، به این گونه تیرها لانه زنبوری گفته می شود.

تیرآهن لاله زنبوری

 چرا تیرآهن لانه زنبوری؟

مهمترین دلیل استفاده از تیرآهن لانه زنبوری این است که با این کار مقاومت تیرآهن به نسبت نمونه اولیه محصول تا میزانی افزایش می یابد. بعلاوه ارتفاع تیر پس از این عملیات به میزان یک و نیم برابر بیشتر از ارتفاع محصول اولیه می شود. برای مثال پروفیل ۱۸ را که ۱۸ سانتیمتر ارتفاع دارد می‌توان تا ۲۷ سانتیمتر افزایش داد. طول، مقاومت خمشی، ممان اینرسی به علت فشردگی کمتر و مقاومت لنگرگاهی تیرآهن با لانه زنبوری شدن افزایش می یابد. در تیرآهن های لانه زنبوری وزن نهایی محصول کاهش یافته در نتیجه در مصرف فولاد نیز صرفه جویی می شود و بر قیمت نهایی محصول هم تاثیر گذاشته به طوریکه این تیرها قیمت نسبتاً پایینی دارند.

نبشی چیست؟ کاربرد و مشخصات فنی
ادامه مطلب

به دلیل وجود سوراخ های لانه زنبوری حمل و نقل این تیرآهن ها بسیار راحت‌ تر است. همچنین از این فضاها(حفره ها) لوله های تاسیساتی و برق را می توان عبور داد. زاویه سوراخ های لانه زنبوری روی این تیرآهن ها 45 تا 70 درجه بوده و انتخاب این زاویه باید به گونه ‌ای باشد که از تجاوز تنش برشی افقی در تار خنثی جلوگیری کند. معمول ترین زوایای مورد استفاده، زوایای  45 و 60 درجه می باشند.

تغییر در زاویه برش زیگزاگ جان در این تیرها، یکی از مهمترین عوامل در تغییر مشخصات هندسی و مکانیکی و باربری تیرهای لانه زنبوری می باشد. عامل دیگر، محل ایجاد سوراخ در طول تیر می باشد.

تیرآهن لاله زنبوری

کاربرد تیر آهن لانه زنبوری چیست؟

کاربرد این تیر آهن ها در سازه های سبک بوده و هم به عنوان تیرآهن های اصلی و هم به عنوان تیرآهن های فرعی مورد استفاده قرار می گیرند. لانه زنبوری ها با روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند. این تیرآهن ها هنگام به کارگیری در زیر بتن مدفون خواهند شد. علت این امر، بالا بردن مقاومت آن ها در برابر آتش سوزی بوده، به همین خاطر از بتن صرفا به عنوان یک پوشش استفاده می شود. بعلاوه نیروی چسبندگی بتن و فولاد بسیار بالا است، به همین علت هنگام به کارگیری سازه‌های آهنی دو عدد از آن‌ها را در دو پنل بتن مدفون می کنند.

میزان تغییر شکل در تیر آهن های لانه زنبوری هنگام به‌ کارگیری بتن بسیار پایین می آید، اما متاسفانه برخی از طراحان، تیر آهن های لانه زنبوری را بدون استفاده از بتن به کار می گیرند.

کاربرد میلگرد 10 ساده و انواع آن
ادامه مطلب

روش ساختن تیر آهن های لانه زنبوری

نحوه تولید تیرآهن های لانه زنبوری به این صورت است که ابتدا یک تیرآهن ساده را به صورت زیگزاگی به وسیله هواگاز یا دستگاه گیوتین برش می دهند، سپس آن ها را از سمت برش داده شده طوری روی یکدیگر قرار می‌دهند که سوراخ های لانه زنبوری در سطح آن ایجاد می شود. با این کار، عرض تیر آهن دو برابر شده و مقاومت آن نیز بالا خواهد رفت.

 

تیرآهن لاله زنبوری

تقاضای تماس


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات