تفاوت های چهارچوب درب فلزی فرانسوی و مکزیکی - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
تفاوت های چهارچوب درب فلزی فرانسوی و مکزیکی - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    468.000ریال پروفیل مبارکه :     464.000 ریال پروفیل گیلان:    457.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

door

تفاوت های چهارچوب درب فلزی فرانسوی و مکزیکی

فهرست مطالب

چهارچوب ها اساس و پایه نصب کردن درب ها در خانه و ساختمان هستند. در واقع محلی که درب در آن نصب می شود چهارچوب می باشد. امروزه استفاده از چهارچوب درب فلزی رایج تر شده است. دلیل آن هم استحکام، دوام و ماندگاری بیشتر چهارچوب درب فلزی نسبت به سایر انواع چهارچوب درب و همچنین قابلیت رنگ پذیری و طراحی های گوناگون آن می باشد. در این مقاله می خواهیم به تفاوت چهارچوب های فرانسوی و مکزیکی اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

با در نظر گرفتن این که چهارچوب های فلزی در ورودی ساختمان ها و بخش پارکینگ آپارتمان ها و یا حیاط منازل مسکونی واقع می شوند، باید مراتب امنیت بیشتر توسط تولید کنندگان این قبیل سازه های فلزی رعایت شود تا امکان و احتمال نفوذ افراد بیگانه به فضای درون به حداقل برسد. برای باز کردن بحث اصلی در ابتدا به این می پردازیم که چهارچوب چیست و چند نوع چهارچوب داریم.

چهارچوب چیست؟

خیلی ساده اگر بخواهیم بگوییم، به محل نصب درب و پنجره در ساختمان چهارچوب می گویند. لازم به ذکر است که محور اصلی که درهای مختلف در آن محدوده نصب می شوند، همان چهارچوب ها هستند. در گذشته کلا از چهارچوب های چوبی استفاده می شد. اما امروزه به خاطر استحکام و دوام چهارچوب های فلزی از یک طرف و نیز قابلیت رنگ پذیری چهارچوب های فلزی از طرف دیگر (جهت منطبق کردن رنگ آن با رنگ کلی دکوراسیون داخلی) چهار چوب های فلزی کاملا جایگزین چهارچوب های چوبی شده اند.

انواع چهارچوب فلزی:

این چهارچوب ها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • چهارچوب ساده
  • چهارچوب فرانسوی
  • چهارچوب مکزیکی
  • چهارچوب رومی و … .
چهارچوب چیست؟

انواع چهارچوب فلزی

لازم به ذکر است که چهارچوب های فرانسوی و مکزیکی شناخته شده ترند که در این بین چهارچوب فرانسوی از همه پرکاربردتر است. از طرفی دقت داشته باشید که این چهارچوب های مختلف از نظر طراحی ظاهری و کارایی با هم متفاوت هستند و در انتخاب آن ها باید نکاتی مثل کاربری، مکانی که چهارچوب در آن قرار است نصب گردد، قیمت و سایر مواردی از این قبیل باید در نظر گرفته شود.

تفاوت ورق سیاه با ورق گالوانیزه
ادامه مطلب

فواید چهارچوب درب فلزی

فواید چهارچوب درب فلزی نسبت به چهارچوب چوبی عبارت است از نصب راحت و بی دردسر و آسان، بالا بودن میزان دوام، مقاومت در برابر حریق و استحکام در مقابل ضربه، رنگ آمیزی سریعتر، هزینه مناسب تر نسبت به چهارچوب های چوبی و مقاوم در برابر خوردگی و حشرات موذی. و از معایب چهارچوب های فلزی می توان به مقاومت کم در برابر رطوبت اشاره کرد.

یکی از انواع پرطرفدار چهارچوب درب، چهارچوب فلزی ساده می باشد که همان طور که از اسمش پیداست به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده و معمولا در مدل های قدیمی در استفاده می شود و از امنیت و مقاومت چندانی برخوردار نمی باشد.

چهارچوب فرانسوی

پروفیل چهار چوب فرانسوی از پرکاربرد ترین تولیدات فولادی شرکت صدرا پروفیل کاوه به حساب می آید. پروفیل از لحاظ لغوی به معنی مقطع ثابت در طول متغیر می باشد. پروفیل چهارچوب فرانسوی از جمله پروفیل های باز می باشد که با به کارگیری  نورد سرد ساخته می شود. این نوع پروفیل از ضخامت 2 تا 5/2  میلی متر برخوردار می باشد و طول آن در حدود 6 متر است.

چهارچوب در فرانسوی

کاربرد چهارچوب فلزی فرانسوی

چهارچوب فلزی فرانسوی برای درب های ورودی ساختمان و درب های اتاق ها مناسب بوده و در این موارد بیشتر استفاده می شود. در واقع چهارچوب فلزی فرانسوی برای اتاق خواب با ورودی 95 تا 85 سانتی متر و ورودی سرویس از 70 تا 80 سانتی متر بسیار مناسب است.

چهارچوب مکزیکی

پروفیل چهارچوب مکزیکی به اسم چهارچوب های قاشقی نیز شناخته می شوند. چهارچوب در مکزیکی قابلیت ساخت در سایز های مختلف در مرحله خم کاری ورق را بنا به خواست مشتری دارند. حال آنکه چهارچوب های آماده و تولید شده در اکثر کارخانه ها تنها در دو سایز 4 و 5/3 موجود می باشند. طول شاخه های تولید شده چه از نوع فرانسوی و چه از نوع مکزیکی در کارخانه ها 6/6 متر می باشد. وزن هر شاخه بستگی به ضخامت ورق دارد.

انواع سازه های پیش ساخته
ادامه مطلب

چهارچوب مکزیکی درون

انواع پروفیل چهارچوب مکزیکی

چهارچوب در مکزیکی دارای دو مدل می باشد. با توجه به جهت انحنای خم آن در دو نوع بیرون و درون تولید می شود. از این چهارچوب ها در صنعت جهت ساخت درب های ضد سرقت استفاده می شود.

انواع چارچوب مکزیکی

کاربرد چهارچوب مکزیکی فلزی

کاربرد چهارچوب مکزیکی فلزی در ساختمان ها  علاوه بر استفاده برای در ورودی، به عنوان فرم پنجره های pvc نیز استفاده می شود. این نوع چهارچوب همچنین برای قاب پنجره های فلزی و به عنوان چهارچوب برای درب های چوبی نیز کاربرد دارد.

تفاوت چهارچوب فرانسوی و مکزیکی

وجه تمایز این چهارچوب ها در شکل و طراحی سطح مقطع قوطی فلزی هر یک از آنها می باشد. در واقع تفاوت آن ها در عرض و همچنین ارتفاع خم های آن ها می باشد. چهارچوب در مکزیکی به خاطر داشتن خم بیشتر،  وزن هر شاخه آن حدود 15% از چهارچوب های در فرانسوی بیشتر خواهد بود. وزن هر چهارچوب فرانسوی به طول 60 سانتی متر با ضخامت 2 میلی متر، برابر با 24 تا 25 کیلو گرم می باشد. این در حالی است که وزن هر چهارچوب مکزیکی به طول 60 سانتی متر برابر با 28 تا 29 کیلوگرم خواهد بود.

در زمان ساخت ساختمان از ورودی گرفته تا واحد ها و همچنین برای فضاهای درون و اتاق ‌های هر واحد درب‌ های مختلفی به کار گرفته می شوند. واضح است که این درها به خصوص درب ورودی باید دارای استحکام لازم برای ممانعت از ورود سارقان باشد. چهارچوب درب یکی از اجزای مهم درب ها محسوب می شود که از جنس فولاد و آهن تولید می‌شود. چنانچه چهارچوب از ضخامت و استحکام لازم برخوردار باشد، سارقان نمی‌توانند از آن عبور کنند.

انواع چهارچوب درب فلزی

صدرا پروفیل کاوه تولید کننده انواع چهارچوب درب

شرکت صدرا پروفیل کاوه تولید کننده انواع چهارچوب درب

انتخاب چهارچوب با کیفیت و مناسب بسیار ضروری می باشد. شرکت صدرا پروفیل کاوه به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح در زمینه تولید قوطی و لوله پروفیل های فولادی با کیفیت بالا می باشد. همچنین این شرکت عرضه کننده و تولید کننده انواع چهارچوب فلزی درب اعم از چهارچوب فرانسوی و چهارچوب مکزیکی و … با بالاترین کیفیت است. این شرکت تولید کننده چهارچوب در با بهره مندی از کادر مجرب و متخصص و دارای تسلط بر فرآیند های تولیدی با بیش از 25 سال سابقه و تجربه با برند تجاری فولاد موحد تامین کننده نیاز خریداران به چهارچوب های درب فلزی  می باشد.

تقاضای تماس


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات