برترین صنایع مصرف کننده فولاد - شرکت صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
برترین صنایع مصرف کننده فولاد - شرکت صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    460.000ریال پروفیل مبارکه :     450.000 ریال پروفیل گیلان:    440.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

برترین صنایع مصرف کننده فولاد

برترین صنایع مصرف کننده فولاد

فهرست مطالب

صنعت فولاد یکی از مهمترین عوامل توسعه در کشور ماست. این عامل باعث رشد سازندگی، توسعه یافتگی و پیشرفت کشور می شود و به هیچ عنوان نمی‌توان از نقش پر رنگ آن در توسعه صنایع چشم پوشی کرد. بخش زیادی از تجیهزات و قطعات مورد استفاده در صنایع کشور به این محصول استراتژیک وابسته هستند.
این صنعت از همان ابتدای استخراج از معدن و تا زمانی که در صنایع مختلف تبدیل به محصول می‌شود باعث اشتغال‌زایی در کشور می‌گردد. در این بین برخی از صنعت های موجود در کشور بیش‌ترین مصارف فولاد را دارند. در این مطلب قصد داریم برترین صنایع مصرف کننده فولاد را به عنوان رکن توسعه کشور معرفی کنیم.

صنایع مصرف کننده فولاد کدامند؟

فولاد را می‌توان به عنوان پرکاربردترین فلز نام برد که در بسیاری از صنعت ها استفاده می‌شود. این فلز در اشکال و آلیاژهای مختلف از فولادهای زنگ نزن و درجه حرارت بالا گرفته تا برخی محصولات کربنی ساده در طیف گسترده‌ای از صنایع کاربرد دارد. در حالت کلی مصارف آن را می‌توان به 5 دسته کلی تقسیم بندی کرد که شامل موارد زیر است:

  • حمل و نقل
  • ساخت و ساز
  • لوازم خانگی و صنعت
  • انرژی
  • بسته بندی

حمل و نقل

فولاد در  بخش حمل و نقل جایگاه ویژه‌ای دارد. زیرا سبک، بادوام، مقرون به صرفه، مقاوم و دارای امکان بازیافت مجدد است. مقاومت فولاد در برابر ضربه باعث شده است که نقش کلیدی در ایمنی مسافران را بر عهده داشته باشد.

فولاد بیش از 50 درصد از وزن یک خودرو را به خود اختصاص داده است. از فولادهای پیشرفته با استحکام بالا برای تولید خودرو استفاده می‌شود. این نوع فولادها نه تنها ایمنی خودرو را به میزان زیادی تضمین می‌کند بلکه به دلیل سبک بودن نقش موثری در مصرف انرژی خودرو دارند. در بخش خودرو سازی از فولاد برای ساخت بدنه، درها، موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، محورهای چرخ و بخش‌های داخلی خودرو استفاده می‌شود.

پرفروش‌ ترین تیرآهن‌ های موجود در بازار
ادامه مطلب

 صنایع مصرف کننده فولاد

در حال حاضر بیش از 16 درصد آهن و فولاد تولیدی در سراسر جهان برای تامین نیازهای بخش حمل و نقل استفاده می‌شود که مهمترین آنها در بخش خودرو سازی است. البته مصارف فولاد محدود به بخش خودرو سازی نیست بلکه در بخش کشتی‌سازی، کانتینر، قطار و واگن، هواپیماها و موارد بسیار دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت وساز

اگر در محل زندگی خود کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که بدون نقش آفرینی فولاد، سازه‌ها چقدر سست بنیاد خواهند بود. سازه‌های فلزی پایدار را به راحتی می‌توانید در همه جا ببینید که با قیمت نسبتا پایین در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته اند. فولاد در بخش ساخت و ساز در اشکال و آلیاژهای مختلف در بسیاری از پروژه‌های شهری نقش آفرینی می‌کند.

فولاد در ساخت و ساز

از آنجایی که ماندگاری بسیار بالایی دارد برای ساخت بسیاری از سازه‌های بزرگ که باید بیش از یک قرن عمر داشته باشند استفاده می‌شود. از نمونه های بارز مصارف فولاد در بخش ساخت و ساز می‌توان به ساخت ورزشگاهها، ایستگاهها، اسکله‌ها، بندرها، بتن آرمه، تونل‌ها، حصارهای امنیتی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

لوازم خانگی

شما به ندرت لوازم خانگی و یا برخی محصولات صنعتی دیگر را می‌توانید پیدا کنید که در آن فولاد یا آلیاژهای فولادی به کار نرفته باشد.

ورق‌های گالوانیزه رنگی یکی از پرکاربردترین محصولات در بخش تولید لوازم خانگی است. این نوع ورق‌ها دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند و مقاومت بالایی در برابر سایش، خراش و خوردگی دارند. البته مصارف مربوط به لوازم خانگی محدود به ورق‌های گالوانیزه نمی‌شود و انواع فولاد آلیاژی در این صنعت کاربرد دارد.

فولاد دوفازي چيست؟ چه ويژگي و کاربردهايي دارد؟
ادامه مطلب

 صنایع مصرف کننده فولاد

در حالت کلی بیش از 75 درصد وزن لوازم خانگی را فولاد تشکیل می‌دهد و در وسایلی مانند یخچال، اجاق گاز، ظرفشویی، ماشین لباسشویی، کارد و چنگال و غیره استفاده می‌شوند.

انرژی

اگر به صنعت نفت و گاز نیم نگاهی داشته باشید یا اینکه به صنعت تولید برق هسته‌ای، نیروگاههای بادی و گازی توجه کنید متوجه خواهید شد که فولاد چه نقش ارزشمندی را در این زمینه ایفا می‌کند.

 صنایع مصرف کننده فولاد

فولاد در بخش‌های دیگر مانند سکوهای نفتی، تجهیزات معدن، جرثقیل‌های فولادی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی موارد اشاره شده تنها بخش کوچکی از موارد مصرف فولاد در بخش انرژی به شمار می‌رود.

بخش بسته‌ بندی

بسته‌بندی فولاد باعث محافظت از کالا در برابر ضربه، فشار و همچنین بسیاری از عوامل محیطی دیگر می‌شود. فولاد بیش از 200 سال است که در بخش بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فولادها معمولا از نورد سرد کربن به دست می‌آید و بعد از پالایش استفاده می‌شوند.

فولاد بسته‌بندی برای اینکه دچار خودرگی نشوند قلع اندود شده، تا میزان خورندگی آنها کاهش یابد. این نوع فولاد اغلب برای بسته‌بندی ظروف خانگی و نوشیدنی استفاده می‌شود. از مصارف دیگر آن می‌توان به بخش اسپری ها و درپوش ها اشاره کرد.

از آنجایی که فولاد فاقد منافذ و یا ترک بوده و در برابر خراش بسیار مقاوم است به عنوان یک پوشش محافظ در محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مانع از نفوذ انواع بیماریها و گسترش آنها شود که در نتیجه آن ماندگاری مواد غذایی به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات