کاربرد پروفیل ۵۰۸ - شرکت صدرا پروفیل کاوه - صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
کاربرد پروفیل ۵۰۸ - شرکت صدرا پروفیل کاوه - صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    468.000ریال پروفیل مبارکه :     464.000 ریال پروفیل گیلان:    457.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

download

کاربرد پروفیل ۵۰۸

فهرست مطالب

مقدمه

در این مقاله میخواهیم به کاربرد پروفیل ۵۰۸ بپردازیم اما اجازه دهید در حالت کلی به توضیحات کلی درباره پروفیل بپردازیم …

پروفیل چیست؟

پروفیل در واقع برگرفته شده از واژه Profile در کلید فولاد می‌باشد. Profile به معنای اشکالی با طول زیاد نسبت به مقطع می‌باشد. در بازار ایران اما پروفیل به نوع خاصی از مقطع فولادی اطلاق می‌شود.

 فرآیند نورد

پروفیل از شکل دهی ورق فولادی به کمک فرآیند نورد تولید می‌شود. فرآیند نورد در دو حالت نورد گرم یا نورد سرد انجام می‌شود. دمای فرآیند بستگی به ضخامت ورق استفاده شده برای تولید پروفیل می‌باشد. برای تغییر شکل ورق‌های ضخامت بالا نیاز به پیش گرم کردن ورق اجتناب ناپذیر است. تولید پروفیل به این شکل است که در خط نورد، ورق فولادی رفته رفته خم می‌شود. در ابتدا با خم کردن ورق فولادی، مقطعی مشابه با لوله فولادی ایجاد می‌شود.

پس از خمکاری ورق و ایجاد مقطع دایره‌ای شکل، اتصال در درز ایجاد شده، توسط یک روش جوشکاری برقرار می‌شود. معمولا از جوشکاری مقاومت الکتریکی (ERW) یا جوشکاری زیر پودری (SAW) برای فرآیند جوشکاری انجام می‌شود.

پس از ایجاد یک اتصال قدرتمند، مقطع تحت نورد با غلتک‌های خاصی انجام می‌شود. به این ترتیب رفته رفته مقطع دایره‌ای به مقطع چهارگوش تبدیل می‌شود. در شکل زیر شماتیکی از فرآیند نورد پروفیل دیده می‌شود:

 

خرید: جهت سفارش و خرید پروفیل 508 در ابعاد مختلف کلیک کنید.

 

انواع پروفیل

پروفیل ساختمانی:

پروفیل ساختمانی در مقطع مربع یا مستطیل در ابعاد و ضخامت‌های مشخصی تولید می‌شود و معمولا ضخامت آن بین 2 تا 4 میلیمتر می‌باشد. از انواع غیر چهارگوش پروفیل ساختمانی می‌توان به انواع 507، 508، 509، 95 و پروفیل‌های لنگه دری اشاره کرد.

تفاوت ورق سیاه با ورق گالوانیزه
ادامه مطلب

پروفیل 507 با نام پروفیل سپری هم شناخته می‌شود. پروفیل 508 پروفیل دو لبه و پروفیل 509 پروفیل یک لبه می‌باشد. تفاوت سطح مقطع این پروفیل‌ها در شکل زیر نمایش داده شده است:

انواع پروفیل ساختمانی

همچنین پروفیل‌های لنگه دری که برای ساخت چهارچوب‌های در مورد استفاده قرار می‌گیرد در دو نوع پرمصرف مکزیکی و فرانسوی کاربرد دارند. تصاویر مقطع این دو نوع در شکل زیر به صورت شماتیک دیده می‌شود:

انواع چارچوب مکزیکی

پروفیل صنعتی:

پروفیل صنعتی در ابعاد و ضخامت هایی ساخته می‌شود که خواص مکانیکی بالاتری نسبت به پروفیل ساختمانی از خود نشان می‌دهد. معمولا پروفیل صنعتی ضخامتی بین 5 تا 8 میلیمتر دارد. به دلیل ضخامت بیشتر ورق این پروفیل‌ها با نود گرم توید می‌شوند. پروفیل‌های صنعتی معمولا در کاربردهای سازه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل مبلی:

پروفیل مبلی که به پروفیل روغنی هم معروف می‌باشد، از ورق روغنی ساخته می‌شود. به همین دلیل نسبت به پروفیل‌های سازه‌ای، براق و زیباتر می‌باشد. به دلیل ظاهر متفاوت پروفیل مبلی از این پروفیل عمدتا در کاربردهای دکوراتیو استفاده می‌شود.

پروفیل مبلی به روش نورد سرد تولید می‌شود. این مقطع در دو جنس ST12 و ST14 بیشترین کاربرد را دارند. قیمت پروفیل مبلی به دلیل جنس متفاوت گرانتر از قیمت پروفیل ساختمانی می‌باشد.

پروفیل Z:

پروفیل Z از جمله پروفیل‌هایی است که مقطع باز به شکل حرف لاتین Z دارد و در ساخت سقف سوله‌ها، سالن‌ها، پارگینک و اماکنی از این دست کاربرد فراوانی دارد. سایز پروفیل Z نشان دهنده ارتفاع آن می‌باشد که در شکل زیر به صورت شماتیک نشان داده شده است. قیمت پروفیل Z تقریبا برابر است با قیمت انواع ساختمانی و صنعتی آن است.

تفاوت میلگرد سبک و سنگین
ادامه مطلب

پروفیل لنگه دری فابریک ۵۰۸

پروفیل یکی از انواع مقاطع فولادی است که در صنعت ساختمان سازی و خودروسازی استفاده می شود. به طور متداول پروفیل ها از ورق های فولادی مختلفی تولید می شود. در این بین پروفیل آلومینیومی و پروفیل کامپوزیتی بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است.

 

پروفیل 508

پروفیل ساختمانی (پروفیل لنگه دری فابریک ۵۰۸  )

اگر ضخامت پروفیل ساخته شده بین ۲ تا ۳ میلی متر باشد، پروفیل ساختمانی خواهد بود. بیشترین و بزرگترین کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان است. این دسته از مقاطع در صنایع خودروسازی، صنایع نظامی استفاده می شود. پروفیل مربعی و مربع مستطیلی در صنایع خودروسازی بیشتر کاربرد دارد.

 

خرید: جهت سفارش و خرید پروفیل 508 در ابعاد مختلف کلیک کنید.

 

اشکال مختلف پروفیل

پروفیل باز:

این پروفیل ها با ابعاد و اندازه های مشخص طراحی می شوند و بیشتر در صنایع ساختمان سازی و قاب پنجره ها استفاده می شود. تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و… در این دسته جای می گیرند.

پروفیل بسته:

این پروفیل ها به شکل مربعی، مستطیلی، دایره ای و… ساخته می شود. لوله و قوطی در این دسته بندی جای می گیرد.

کاربرد پروفیل لنگه دری فابریک ۵۰۸

پروفیل ها مقاطع فولادی هستند که با توجه به جنس فولاد و استحکامشان کاربردهای مختلفی دارند.

در اینجا به برخی از کاربرد پروفیل  ۵۰۸ اشاره شده است:

  1. ساخت انواع سازه های فولادی
  2. ساخت بدنه کشتی
  3. ساخت ریل های راه آهن

 


صدرا پروفیل کاوه

***     شرکت صدرا پروفیل کاوه      ***

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات