لوله فولادی گالوانیزه چیست و انواع آن - شرکت صدرا پروفیل کاوه - صدرا پروفیل کاوه
سلام👋
هر سوالی دارید بپرسید؟
لوله فولادی گالوانیزه چیست و انواع آن - شرکت صدرا پروفیل کاوه - صدرا پروفیل کاوه
ورق شیت :    470.000ریال پروفیل مبارکه :     466.000 ریال پروفیل گیلان:    458.000 ریال

شماره تماس : ‏04134479681

آدرس کارخانه : تبریز - جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه جنب کوی ماندگار

ایمیل : info@fouladmovahed.com

لوله فولادی و آهنی گالوانیزه

لوله فولادی گالوانیزه

فهرست مطالب

در این مقاله به طور کلی به لوله های فولادی گالوانیزه خواهیم پرداخت که با تعاریف کلی در مورد گالوانیزه چیست، تعریف و انواع و کاربرد لوله های گالوانیزه آشنا خواهید شد. در شروع به این موضوع بپردازیم که اصلا گالوانیزه چیست …

 

گالوانیزه چیست؟

برای محافظت و جلوگیری از اکسید و خوردگی برخی از فلزات، بر روی آنها عمل گلوانیزسیون اعمال می شود. در این روش پوششی از فلز روی را بر روی فلزات قرار می دهند. این لایه که ناشی از ترکیباتی مانند فلز روی و برخی از ترکیبات آهن است از این نوع فلزات و ترکیبات بیشتر در صنعت فولاد و آهن نسبت به دیگر صنایع کاربرد دارد.

 

لوله های گالوانیزه چیست؟

به لوله های فلزی که سطح آن را با فلز روی پوشش می دهند لوله های گالوانیزه گفته می شود.

 

لوله فولادی و آهنی گالوانیزه

انواع آن:

بر اساس جنس نوع فلز لوله های گالوانیزه را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد.

گالوانیزه آهنی

لوله های گالوانیزه فولادی

 

لوله‌های آهنی گالوانیزه چیست؟

این لوله ها با استفاده از آهن سفید نورد داده شده ساخته می شود . و درز های موجود در آن نیز با دستگاه های درز جوش به هم جوش داده می شوند بعد از این مرحله آنها را به یک مخزن حاوی روی مذاب منتقل می کنند . بنابراین به این خاطر است که به آن لوله های درزدار نیز گفته می شود. شما می توانید این لوله ها را با رنگ های تیره و خاکستری شان شناسایی کنید؛ این لوله بر حسب نیاز بازار به دو صورت سبک و سنگین ساخته می شوند.

تفاوت سپری با نبشی در چیست؟
ادامه مطلب

 

لوله آهنی گالوانیزه

کاربرد لوله آهنی گالوانیزه

لوله فولادی گالوانیزه چیست؟

 لوله فولادی گالوانیزه در بازار بیشتر با نام لوله های آهنی سفید شناخته می شود . در نامگذاری فرقی بین این دو نوع لوله گذاشته نمی شود اما لوله های فولادی گالوانیزه نسبت به لوله های گالوانیزه آهن سبک تر هستند . که بیشترین استفاده از آنها برای تهویه انجام می شود. جنس این لوله ها از فولاد نرم است و برای ساخت آن ورق فولاد را با با فشار از داخل قالب عبور می دهند. و بعد از آن درز های موجود را بهم جوش می دهند تا فاصله و درز لوله ها از بین برود.

در گام بعدی برای جلوگیری از زنگ زدگی لوله ها در یک ظرف از گالوانیزه یا همان روی پوشش می دهند. این نوع لوله ها نیز نسبت به اسید از حساسیت بیشتری برخوردار هستند .هر نوع اسیدی که برای چدن مضر باشد برای لوله های گالوانیزه فولادی نیز مضر خواهد بود. این لوله ها با آب واکنشی نشان نمی دهند و هر چه بیشتر در مجاورت آب باشند باعث سخت تر شدن هر چه بیشتر آنها خواهد شد.

لوله فولادی گالوانیزه

ابعاد لوله های گالوانیزه

بیشتر لوله گالوانیزه فولادی و آهنی را در ابعاد شش متری دو سر می سازند که دو سر دنده با قطر ۱/۲ اینچ تا ۸ اینچ تولید می شوند. قطر لوله های گالوانیزه به قطرهای اسمی معروف هستن و به این صورت است که از قطر داخلی بیشتر هستند و همواره از قطر خارجی کوچکتر هستند.

 

کاربرد لوله های گالوانیزه در صنعت:

حدود پنجاه سال پیش لوله های گالوانیزه وارد صنعت ایران شدند. و کاربردهایی از قبیل : آب، گلخانه، حصار کشی، سازه فلزی، تصفیه خانه ها، کشاورزی و آبرسانی و دکل های مخابراتی کابل برق و… مورد استفاده قرار می گیرد.

تست میلگرد چگونه انجام می شود؟
ادامه مطلب

 

خرید: جهت سفارش و خرید انواع لوله ها در ابعاد مختلف کلیک کنید.

 

روش تولید لوله گالوانیزه به چه صورت است ؟

در روش گالوانیزه گرم لوله ی گالوانیزه در وان مذاب روی غوطه ور شده و پس از آن حرارت داده می شود.در روش گالوانیزه سرد نمک های روی در داخل یک محلوله آبی الکترولیز گردیده و پس از آن این محصول تولید می گردد.

این محصول با چند فاکتور اصلی مطرح می شود که از جمله قطر داخلی لوله که بر حسب اینچ بوده و از 2/1 اینچ تا 2 اینچ تولید می شوند بعد از آن ضخامت لوله بیان می شود که دارای ضخامت های 2 و 5/2 هستند .این لوله ها توسط اتصالاتی مانند دنده پیچی به هم وصل می شوند و با مواد خاصی آب بندی می گردند .
با توجه به این چند فاکتور لوله های گالوانیزه در سیستم آبیاری بسیار کاربرد دارد. با توجه به گالوانیزه بودن این محصول مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زده شدن بالا می رود . هزینه پوشش گالوانیزه معمولا کمتر از روش های پوشش دهی دیگر مثل رنگ آمیزی می باشد . متوسط طول عمر این محصول با توجه به شرایط آب و هوایی به بیش از 50 سال می رسد . در این محصول هزینه تعمیرات به حداقل می رسد . نصب آن سریع بوده و زمان کمتری را شامل می شود .در مقابل ضربات مکانیکی و جابجایی ها به دلیل ساختار واحد استحکام دارد .

 

 

قیمت روز لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه همانطور که از نام آن برداشت می شود لوله ای است که توسط روی مذاب پوشش داده شده و جنس اصلی آن آهن سفید نورد شده است و معمولا از نظر وزنی در دو نوع سبک و متوسط تولید می شوند لوله گالوانیزه که از پر کاربردترین انواع لوله در صنعت به شمار می آیند و از جمله کاربردهای آن می توان به سیستم آبرسانی منازل و گلخانه ها، سازه فلزی ، تصفیه خانه ها ، کشاورزی , دکل های مخابراتی کابل برق و… مورد استفاده قرار می گیرد .لوله های گالوانیزه در بعضی موارد جهت تخلیه فاضلاب به کار می رود اما در حالت کلی اصلی ترین آن جهت انتقال آب و گاز و یا در گلخانه ها کاربرد دارد .

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

دسته بندی محصولات